اس ام اس های جدید امروز  - مرجع اس ام اس های ایرانی

اس ام اس های جدید امروز - مرجع اس ام اس های ایرانی

اس ام اس جدید - داستان -عکس - اشعار زیبا - بیوگرافی بازیگران
اس ام اس های جدید امروز  - مرجع اس ام اس های ایرانی

اس ام اس های جدید امروز - مرجع اس ام اس های ایرانی

اس ام اس جدید - داستان -عکس - اشعار زیبا - بیوگرافی بازیگران

بزرگترین غار جهان

ماموریت اکتشاف در بزرگترین غار جهان در ویتنام همچنان ادامه دارد و در پی این عملیات تصاویر جدیدی از این جهان عظیم زیرزمینی منتشر شده است.




در ادامه مطلب ...

به گزارش مهر، یکی از بزرگترین پدیده های طبیعی در جهان، غار "هانگ سون دونگ" در نهایت عظمت در پس جنگلهای انبوه ویتنام پنهان شده است اما تیمی از غارنوردان به کمک کشاورزان محلی همچنان در حال پیشروی در این غار عظیم بوده و تصاویر جدیدی را از اعماق این جهان زیر زمینی منتشر می کنند.



"هوارد و دب لیمبرت" زن و شوهری هستند که از سال 2009 اکتشاف در این غار را آغاز کرده و به سرعت توانستند بخشهایی از این غار عظیم را بیابند که نفوذ نور به داخل آن باعث شده بود درختان جنگل نیز درون غار را یافته و در آن به رشد و نمو بپردازند.


محققان دانشگاه پوردو که بخشی از تیم اکتشاف سال 2010 این غار را تشکیل می داده اند می گویند به راحتی می توان یک هواپیما را در میان بخشهایی از این غار حرکت داد، البته بهتر است کسی چنین تجربه ای را آزمایش نکند!


بر اساس گزارش دیسکاوری، طول این غار تا به حال 6 هزار و 500 متر محاسبه شده و در بخشهایی ارتفاع آن به 200 متر و وسعت آن به 80 متر می رسد، به شکلی که می توان آن را با یک شهر کوچک و یا با تالار اصلی شهر فیلادلفیا مقایسه کرد.


بر اساس گزارش دیسکاوری، در حالی که در جهان غارهای طولانی تر و عمیق تری وجود دارند، ابعاد مسیرهای زیرزمینی غار "هانگ سون دونگ" این ساختار طبیعی را به عظیم ترین غار جهان تبدیل کرده و رکورد پیشین غار Deer را در جزیره بورنئو شکسته است.


در ادامه تصاویری دیگر از این غار را به نقل از نشریه دیسکاوری مشاهده می کنید:






نظرات 1 + ارسال نظر
زهراخلخالی شنبه 7 اردیبهشت 1392 ساعت 11:03 http://www.doxtarebala.mihanblog.com

خیلی جالب بودممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد